Incheckningstjänstrabattkuponger

En del ställen har rabattkuponger eller erbjudanden kopplade till incheckningar på Foursquare. Idag när jag köpte barnbyxor på H&M prövade jag deras 20%-iga rabatt de erbjuder i Foursquare. Resultatet: jo, jag fick 20% rabatt, men den stora behållningen var den totala förvirringen som uppstod i kassan när jag visade telefonen med erbjudandet. Kassör1 hade inte en susning. Kassör2 hade heller inte en aning. Med motiveringen “ja det står ju att du får 20% rabatt” så nickade hon till Kassör1 som gav mig rabatt. Kassör2 tillade också att “det är så mycket nytt med sån där iphone och allt”.

Modigt av H&M att finnas i Foursquare och testa. Det är en utmaning att lära personalen vad det är och riskabelt att skapa en dålig köpupplevelse när man som kund står i kassan och försöker förklara vad det är.

Jag är nöjd med bemötandet jag fick – de visste inte vad det var men hanterade det på ett sätt där de utgick från att kunden har rätt. Win!

Tags: , , ,